Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy Po Mělníku přijde na řadu Kladno
Po Mělníku přijde na řadu Kladno
Středa, 03. únor 2016 08:21
Po Mělníku přijde na řadu Kladno

Začlenění veřejné dopravy Kladenska do systému Pražské integrované dopravy byla předmětem včerejšího jednání Rady hl. m. Prahy. Podle rozhodnutí radních bude pokračovat příprava integrace, ale před konečným rozhodnutím bude ještě vypracován i přehled finančních dopadů do rozpočtu města a návrh na zajištění finančních prostředků jak na straně Prahy, tak Středočeského kraje.



„Ve spolupráci se Středočeským krajem připravujeme prozatím první etapu integrace, což zahrnuje přepravní spojení mezi Kladnem a Prahou. V současné době je toto spojení částečně zajišťováno autobusovou dopravou na komerční bázi, tedy bez dotace kraje, a dále v závazku takzvané veřejné služby, tedy s dotací Středočeského kraje, pěti dopravci. Doprava zahrnuje i vlakovou dopravu. Cestující převážně jezdí za kilometrické jízdné a autobusoví dopravci na komerčních spojích nenabízejí časové předplatné ani jiné jízdní výhody, jako je tomu v integrované dopravě - kromě slev nařízených Cenovým výměrem Ministerstva financí ČR. Na zbylých autobusových linkách lze cestovat za tarif Středočeské integrované dopravy a ve vlaku za tarif Českých drah TR 10 a tarif PID. Spuštění první etapy integrace Kladenska přinese zásadní změny a je připravováno k datu 1. července 2016. Má zahrnovat sjednocení všech nabízených tarifů do jednoho systému,“ uvedl k zahájenému procesu náměstek primátorky Petr Dolínek.


Doplnil ještě, že v rámci integrace bude nezbytné provést celou řadu kroků, ale pokud se záměr podaří uskutečnit, budou pro cestující platit jednotné jízdní doklady PID, které budou vzájemně uznávány mezi zapojenými dopravci. A v přiměřeném sortimentu také dopravci distribuovány. „Jednotný tarif napomůže dopravní optimalizaci celé oblasti. Cestující už nebudou čekat a vyžadovat svůj spoj, protože v rámci PID mají jízdní doklady platnost ve všech spojích v daných tarifních pásmech,“ řekl Dolínek.


Integrace je společným cílem Prahy a Středočeského kraje. Přináší výhody pro cestující, ale současně i vyšší náklady na straně obou regionů. Proto se právě finanční dopady budou ještě podrobně vyhodnocovat a městská rada je bude mít na stole před konečným rozhodnutím. Oba regiony by do podpory integrované dopravy měly investovat částku 49,1 milionu korun, z toho by na Prahu připadalo 27,2 mil. Kč a na Středočeský kraj 21,9 mil. Kč. Na druhé straně stojí předpokládaná úspora za stávající výkony SID převedené do PID a tarifní a dopravní optimalizace a zatraktivnění spojení mezi Kladnem a Prahou.


K tomu náměstek Dolínek dodal: „Integrace bude mít potenciál k získání nových cestujících. Pro Prahu je tato integrace Kladenska do PID důležitá i kvůli plnění kritérií EIA stanovených při přípravě a prodloužení metra A ze stanice Dejvická do stanice Nemocnice Motol. Pokud nevynaložíme maximální úsilí k nárůstu počtu cestujících ve veřejné dopravě, k úbytku emisí v individuální automobilové dopravě atd., mohlo být ohroženo i čerpání evropských fondů“


Zdroj a úvodní foto: praha.eu, wikimedia.org, ŠJů

(zmk)



Po Mělníku přijde na řadu Kladno